POLITYKA PRYWATNOŚCI i COOKIES

https://milomitu.pl/

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników witryny internetowej pod adresem https://milomitu.pl/
  2. Administratorem danych osobowych Użytkowników witryny internetowej w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) jest Fundacja Miło Mi Tu z siedzibą w Mikołowie, ul. Podleska 50D/12 Mikołów (43-190), zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców oraz w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społ. i zawodowych, fundacji, ZOZ Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0001090519, NIP: 6351869867, REGON: 52790945500000, właściwy sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Katowice Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, zwana dalej Administratorem.
  3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z unijnymi i krajowymi przepisami ochrony danych osobowych – jak wyżej oraz Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.) oraz Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Dz. U. z 2024 r. poz. 34).
  4. Czym są dane osobowe i jakie dane osobowe przetwarza Administrator? Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane
    o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii. Administrator przetwarza dane osobowe aby zapewnić jak najbardziej efektywne korzystanie ze strony internetowej a także by dopasować jej treść i móc zaoferować jak najbardziej dopasowaną do potrzeb Użytkowników strony ofertę. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług udostępnianych za pośrednictwem strony internetowej.
  5. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów i Użytkowników strony internetowej w następujących celach:
  6. obsługa zamówienia – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  7. obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  8. obsługa korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  9. realizacja obowiązków podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
  10. tworzenie archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń  – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  11. analiza, statystyka i optymalizacja – art. 6 ust. 1 lit. f RODO

 

  1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
  2. imię i nazwisko;
  3. adres zamieszkania;
  4. nazwa firmy;
  5. numer NIP;
  6. dane zawarte w korespondencji kierowanej do Administratora;
  7. adres poczty elektronicznej;
  8. numer telefonu;
  9. szczegóły dotyczące złożonych zamówień,
  10. szczegóły dotyczące porzuconych koszyków,
  11. pliki cookies;
  12. daty oraz godziny wizyty Klientów i Użytkowników na stronie internetowej;
  13. właściwości urządzeń Klientów i Użytkowników strony internetowej, a w szczególności systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej oraz rozmiaru okna przeglądarki;
  14. adres IP urządzenia;
  15. identyfikatory urządzenia, na które składają się indywidualne cechy urządzenia mobilnego. Identyfikatory urządzenia umożliwiają Administratorowi rozpoznanie urządzenia na Stronie. Przykładami identyfikatorów urządzeń są : „Ad-ID” systemu operacyjnego iOS, „Identyfikator wyświetlania reklam” systemu operacyjnego Android.
  16. Podanie przez Użytkownika powyższych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy bądź świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub realizacji danej usługi.
  17. Dane osobowe Użytkowników strony będą przetwarzane przez okres realizacji usług elektronicznych, jak i przez okres przedawnienia roszczeń, okresy wynikające z przepisów prawa podatkowego i innych stosownych regulacji w tym zakresie. Administrator zapewnia, że regularnie dokonuje ich przeglądu i usuwa na bieżąco dane, które nie są już potrzebne do osiągnięcia celów, wymienionych w pkt 6 oraz upłynęły już okresy wymienione w zdaniu pierwszym niniejszego punktu.
  18. Dane osobowe Użytkowników strony internetowej są przekazywane podmiotom trzecim:
  19. hostingodawcom serwerów, i podmiotom IT, które pomagają ulepszać i utrzymywać stronę internetową,
  20. administratorom bramek płatniczych i dostawcom płatności wskazanych w formularzy zamówienia – w związku z przetwarzaniem płatności za zamówienie;
  21. w celu obsługi teleinformatycznej;

 

  1. ZASADY STOSOWANIA PLIKÓW COOKIES

 

  1. Administrator w ramach strony internetowej zbiera informacje zawarte w plikach cookies w celu umożliwienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.
  2. Pliki cookies są to pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane w urządzeniu końcowym Użytkownika odwiedzającego stronę internetową. Pliki cookies pozwalają m.in. na utrzymanie sesji czy zapamiętanie ustawień strony internetowej preferowanych przez Użytkownika.
  3. Administrator w ramach strony internetowej wykorzystuje następujące pliki cookies w następujących celach:
  4. identyfikacji Użytkowników na stronie internetowej;
  5. zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy na stronie internetowej;
  6. dostosowywania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
  7. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej oraz badania potrzeb Użytkowników.
  8. Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
  9. funkcjonalne– są konieczne do prawidłowego działania strony internetowej i witryna nie może bez nich poprawnie funkcjonować. Służą one podstawowym celom działania witryny, takim jak: zapamiętywanie preferencji prywatności Użytkownika oraz zbieranie informacji
    w formularzach wypełnianych przez Użytkownika;
  10. statystyczne – służą pozyskiwaniu informacji o lokalizacji, częstotliwości i czasu odwiedzania witryny oraz ścieżkach poruszania się po witrynie przez Użytkowników i wykorzystywanych przez nich funkcjonalności. Pliki te służą podnoszeniu jakości świadczonych usług, dostosowywaniu ich do potrzeb Użytkowników oraz poprawianiu wydajność witryny. Mogą być ustawiane także przez podmioty trzecie, które świadczą usługi w ramach strony internetowej. Wykorzystywanie plików cookies w celach analitycznych wiąże się z przekazywaniem na serwery Google znajdujące się w USA informacji o sesjach przeglądania oraz usługach świadczonych w ramach Google Analytics – w związku z brakiem zgodności przetwarzania danych osobowych w ramach Google Analytics z regulacjami Unii Europejskiej oraz braku stosowania przez Google środków mających zapewnić legalność takiego przetwarzania;
  11. cookies marketingowe/reklamowe służą wyświetlaniu reklam oraz produktów dostosowanych do aktywności i preferencji Użytkownika. Treści marketingowe i reklamowe mogą pojawić się na witrynach podmiotów trzecich i być mogą być ustawiane za pośrednictwem witryny przez naszych partnerów reklamowych.
  12. Użytkownik może dokonać wyboru co do wyrażenia swojej zgody na wybrane rodzaje plików cookies poprzez wybór odpowiednich ustawień wyświetlanych na bannerze cookies widocznym zaraz po załadowaniu się strony internetowej, przy czym nie jest może wyłącznie cookies funkcjonalnych, gdyż zapewniają korzystanie z witryny w sposób niezakłócony oraz gwarantujący jej pełną funkcjonalność.
  13. Zablokowanie możliwości przechowywania plików cookies lub zmiany ustawień w zakresie ich gromadzenia mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych narzędzi udostępnianych w ramach strony internetowej.
  14. Niektóre podmioty zewnętrzne działające w ramach strony internetowej umożliwiają wycofanie zgody na pobieranie i wykorzystywanie przez nie danych przetwarzanych w celu dopasowania reklam opartych na aktywności Użytkownika.

 

  • PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW

 

  1. Użytkownik ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, w tym do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, jak również uzyskania kopii tych danych.
  2. Każdy Użytkownik ma prawo do żądania sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  3. Użytkownik poprzez zaakceptowanie zaproponowanych przez Administratora oświadczeń zawartych w formularzach może wyrazić zgodę na dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych.
  4. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać udzieloną zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  5. Użytkownik, który chce skorzystać ze swoich uprawnień może w każdej chwili przesłać stosowne żądania w tym zakresie na adres siedziby Administratora lub za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  6. Usunięcie bądź ograniczenie przetwarzania danych osobowych Użytkownika może spowodować brak możliwości korzystania z usług świadczonych droga elektroniczną czy innych funkcjonalności strony internetowej.
  7. Jeżeli Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora narusza przepisy związane z ochroną danych osobowych, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. PRAWA I OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA

 

  1. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia zgodności przetwarzania danych osobowych Użytkowników z zasadami ochrony danych osobowych.
  2. Administrator może przekazać, a w uzasadnionych przypadkach również ustawowy obowiązek przekazać, dane osobowe Użytkowników organom władzy publicznej bądź podmiotom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Administrator może powierzać podmiotom zewnętrznym przetwarzanie danych osobowych Użytkowników lub udostępniać te dane wyłącznie za zgodą osób, których dane dotyczą, chyba że przetwarzanie to pozostaje w związku z realizacją umowy i innych usług na rzecz Użytkowników. Podmioty te przetwarzają dane osobowe na podstawie stosownych umów powierzenia wyłącznie
    w zakresie określonym w przedmiotowych umowach.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Polityki Prywatności w każdym czasie.
  2. Nowe wersje Polityki Prywatności będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej wchodzą w życie z dniem ich publikacji.
  3. Wszelkie zmiany Polityki Prywatności będą wskazane na stronie internetowej w formie stosownego komunikatu.
  4. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy Ustawy oraz RODO.
  5. Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 10 maja 2024 roku.